Váš nákupní košík je prázdný!
Všeobecné obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
Tyto všeobecné
obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) se vztahují na smlouvy
uzavřené prostřednictvím on-line obchodu umístěného na webovém rozhraní
www.magicolors.eu (dále jen „webové rozhraní“) mezi Ing. Dalibor Figura, se sídlem Pod Kostelem 515, 735 53 Dolní Lutyně; IČ: 72981211, DIČ7407315113
Telefonní číslo:+420 604 141 868
Kontaktní e-mail: info@magicolors.eu
jako prodávajícím
a vámi jako kupujícím.
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Shrnutí obsahu obchodních podmínek a důležité informace
Kupní
smlouvou se zavazujeme dodat vám zboží uvedené v objednávce a vy se
zavazujete toto zboží převzít a zaplatit nám kupní cenu. Pro uzavření
smlouvy je potřeba, abyste podali objednávku a aby došlo k jejímu
přijetí z naší strany (podle článku 2). Informace o cenách se nacházejí v
článku 3. Možné způsoby platby a dodání naleznete v článku 4 a 5.
Informace o možnosti odstoupení od smlouvy po převzetí zboží jsou v
článku 6. Reklamace se řídí naším Reklamačním řádem.
1.2. Jedná se o spotřebitelskou smlouvu?
O
spotřebitelskou smlouvu se jedná v případě, že jste spotřebitelem, tj.
pokud jste fyzickou osobou a zboží kupujete mimo rámec své podnikatelské
činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání. V opačném
případě se o spotřebitelskou smlouvu nejedná a nevztahuje se na vás
ochrana spotřebitele dle právních předpisů a těchto obchodních podmínek.
1.3. Čím se řídí naše vzájemná práva a povinnosti?
V první řadě smlouvou, která je tvořena následujícími dokumenty:
- těmito obchodními podmínkami, které vymezují naše vzájemná práva a povinnosti;
- Reklamačním řádem, podle kterého budeme postupovat při reklamaci zboží;
- Zásadami ochrany osobních údajů, které upravují ochranu vašich osobních údajů;
- podmínkami a pokyny uvedenými na webovém rozhraní zejména při uzavírání smlouvy;
- objednávkou a jejím přijetím z naší strany,
a
v otázkách neupravených smlouvou se naše vzájemná práva a povinnosti
řídí českým právním řádem, zejména následujícími právními předpisy:
- zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“);
- zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (pouze pokud jste spotřebitelem).
Pokud
se vaše bydliště nebo sídlo nachází mimo Českou republiku, nebo pokud
náš právní poměr obsahuje jiný mezinárodní prvek, souhlasíte s tím, že
se náš vztah řídí českým právem. Pokud jste spotřebitelem a právní řád
státu vašeho bydliště poskytuje vyšší míru ochrany spotřebitele než
český právní řád, je vám pak poskytována tato vyšší míra ochrany.
1.4. Jak vyjádříte souhlas s obchodními podmínkami?
Zasláním
objednávky a dále též potvrzením na webovém rozhraní stvrzujete, že
jste se s těmito obchodními podmínkami seznámili a souhlasíte s nimi.
1.5. Co byste ještě ohledně obchodních podmínek měli vědět?
V
případě, že je některé ustanovení těchto obchodních podmínek neplatné,
neúčinné nebo nepoužitelné (nebo se takovým stane), použije se namísto
něj ustanovení, které se mu svým smyslem nejvíce blíží. Tím není dotčena
platnost ostatních ustanovení.
Znění obchodních podmínek můžeme
měnit či doplňovat. Vaše práva a povinnosti se řídí vždy tím zněním
obchodních podmínek, za jehož účinnosti vznikly. Měnit či doplňovat
obchodní podmínky lze pouze písemnou formou.
2. KUPNÍ SMLOUVA
2.1. Jak uzavíráme kupní smlouvu?
Pro
uzavření smlouvy je nutné, abyste odeslali objednávku v souladu s
těmito obchodními podmínkami a aby došlo k přijetí této objednávky z
naší strany. Upozorňujeme, že prezentace zboží na webovém rozhraní je
informativního charakteru a nejedná se o náš návrh na uzavření smlouvy
ve smyslu § 1732 odst. 2 občanského zákoníku.
2.2. Jak podat objednávku?
Objednávku
můžete podat vždy prostřednictvím webového rozhraní (vyplněním
formuláře)nebo jiným způsobem, který dle informací na webovém rozhraní
umožňujeme. Objednávka musí obsahovat všechny informace předepsané ve
formuláři.
Před odesláním objednávky prostřednictvím objednávkového
formuláře vám bude sdělena rekapitulace objednávky včetně konečné ceny
(obsahující veškeré daně, cla a poplatky). V rámci rekapitulace máte
poslední možnost měnit zadané údaje.
Závaznou objednávku podáte
stisknutím tlačítka „Potvrdit objednávku“. Údaje uvedené v závazné
objednávce považujeme za správné a úplné. O jejich změně nás bezodkladně
informujte telefonicky či e-mailem.
2.3. Můžete již odeslanou objednávku zrušit nebo změnit?
Objednávku,
kterou jsme dosud nepřijali, můžete zrušit či změnit telefonicky nebo e
mailem. Všechny námi přijaté objednávky jsou závazné. Pozdější zrušení
či změny objednávky jsou možné pouze po dohodě s námi. Pokud je takto
zrušena objednávka zboží, ohledně kterého nejde odstoupit od smlouvy
(podrobněji v článku 6), máme nárok na náhradu nákladů, které jsme již v
souvislosti se smlouvou vynaložili.
2.4. Jak zjistíte, že jsme přijali objednávku a kdy je uzavřena smlouva?
O
obdržení objednávky vás budeme informovat. Informace o obdržení
objednávky je zasílána automaticky a nejedná se o přijetí objednávky z
naší strany, pokud to v ní není výslovně uvedeno.
Kupní smlouva je
uzavřena okamžikem, kdy je vám doručeno přijetí objednávky z naší strany
na e-mailovou adresu, kterou jste uvedli v objednávce. Pokud by k
přijetí objednávky nedošlo, je smlouva uzavřena okamžikem, kdy
převezmete objednané zboží.
2.5. Máte možnost získat smlouvu v textové podobě?
Dokumenty
tvořící smlouvu vám budou zaslány e mailem nebo na vaši žádost
vytištěny poštou. Při zasílání poštou vás můžeme požádat o úhradu
nákladů s tím spojených.
Dokumenty tvořící smlouvu archivujeme v elektronické podobě. Smlouva není přístupná třetím osobám.
3. CENA
3.1. Může se cena na webovém rozhraní měnit?
Pokud
cena uvedená u zboží na webovém rozhraní nebo v průběhu objednávání již
není aktuální, neprodleně vás na tuto skutečnost upozorníme. Na přijaté
objednávky však nemá vliv změna ceny, ke které došlo v mezidobí mezi
odesláním objednávky a jejím přijetím z naší strany.
V případě, že na
naší straně došlo ke zcela zjevné technické chybě při uvedení ceny
zboží na webovém rozhraní nebo v průběhu objednávání, nejsme povinni
dodat vám zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu.
3.2. Lze kombinovat slevy z ceny zboží?
Případné slevy z ceny zboží nelze vzájemně kombinovat, ledaže je na webovém rozhraní výslovně uvedeno něco jiného.
4. PLATEBNÍ PODMÍNKY
4.1. Jaké způsoby platby přijímáme?
Kupní cenu můžete uhradit především následujícími způsoby:
- v hotovosti při zaslání zboží na dobírku;
- bezhotovostně před dodáním zboží převodem na náš bankovní účet (pokyny vám budou sděleny v potvrzení objednávky).
4.2. Kdy nastane splatnost kupní ceny?
V
případě platby v hotovosti je cena splatná při převzetí zboží. Při
bezhotovostní platbě před dodáním zboží je cena splatná do pěti dnů od
přijetí objednávky, cena je uhrazena okamžikem připsání příslušné částky
na náš bankovní účet. Pokud neobdržíme cenu v době splatnosti,
vyhrazujeme si právo odstoupit od smlouvy.
4.3. Můžeme požadovat zálohu nebo uhrazení předem?
Vezměte
na vědomí, že v souladu s § 2119 odst. 1 občanského zákoníku jsme
oprávněni požádat vás o uhrazení celé ceny zboží (příp. zálohy) před
jeho odesláním nebo předáním.
5. DODACÍ PODMÍNKY
5.1. Jak posíláme zboží?
Způsoby
dodání zboží včetně výše nákladů na dodání zboží jsou uvedené na
webovém rozhraní. Konkrétní způsob dodání zboží můžete zvolit v
objednávce.
V objednávce bude vždy uvedena konečná cena, která již náklady na zvolený způsob dopravy zahrnuje.
5.2. Kdy vám zboží dodáme?
Doba
dodání zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu
dopravy a platby. Dobu dodání zboží externími dopravci však nemůžeme
ovlivnit. V případě problémů týkajících se doby dodání nás kontaktujte a
my budeme situaci s dopravcem řešit.
Zboží, které je skladem,
zpravidla expedujeme do dvou pracovních dnů od přijetí objednávky (při
zaslání zboží na dobírku nebo při osobním odběru), případně od připsání
platby na náš účet (při bezhotovostní platbě).
Zboží, které není skladem, expedujeme, jakmile je to možné. O přesném datu vás budeme informovat.
Dodáním
zboží podle těchto obchodních podmínek se rozumí okamžik, kdy je vám
zboží doručeno. Pokud bezdůvodně odmítnete převzít zboží, nepovažuje se
tato skutečnost za nesplnění povinnosti dodat zboží z naší strany, ani
za odstoupení od smlouvy z vaší strany.
Vlastnické právo ke zboží nabýváte okamžikem zaplacení celé kupní ceny.
5.3. Jak postupovat při převzetí zboží?
Při
převzetí zboží zkontrolujte neporušenost obalu zboží. Pokud zjistíte
nedostatky, neprodleně informujte dopravce i nás. Pokud odmítnete
zásilku s poškozeným obalem převzít, nepovažuje se to za bezdůvodné
odmítnutí zboží.
Okamžikem převzetí zboží (nebo okamžikem, kdy jste
měli povinnost zboží převzít, ale v rozporu se smlouvou jste tak
neučinili), na vás přechází odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či
ztrátu zboží.
5.4. Co se stane v případě, že zboží nepřevezmete?
Pokud
je z důvodů na vaší straně nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným
než sjednaným způsobem, jste povinni uhradit náklady spojené s takovým
doručováním.
V případě, že zboží bezdůvodně nepřevezmete, máme nárok
na náhradu nákladů spojených s dodáním zboží a jeho uskladněním, jakož i
dalších nákladů, které nám z důvodu nepřevzetí zboží vzniknou. Tyto
náklady nepřesáhnou 10,- Kč za každý den trvání uskladnění. Náklady na
uskladnění mohou dosáhnout maximálně částky celkem 500,- Kč nebo výše
kupní ceny, pokud je nižší než 500 Kč.
V případě platby v hotovosti
při zaslání zboží na dobírku máme dále právo od smlouvy odstoupit. Pokud
jste však již kupní cenu uhradili (v případě platby před dodáním zboží)
máme dále právo přistoupit k svépomocnému prodeji zboží dle § 2126
občanského zákoníku.
6. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
6.1. Jak můžete od smlouvy odstoupit?
Od
kupní smlouvy můžete jako spotřebitel bez udání důvodu odstoupit ve
lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží; je-li dodávka rozdělena do několika
částí, ode dne převzetí poslední dodávky. Oznámení o odstoupení od
kupní smlouvy doporučujeme zaslat na naši adresu sídla spolu se
zbožím nebo na e-mail a neprodleně poté nám zaslat zboží na naši
adresu sídla. Pro odstoupení od smlouvy lze využít vzorový
formulář.
6.2. Jaké má odstoupení od smlouvy důsledky?
Odstoupením od smlouvy se smlouva od počátku ruší a hledí se na ni, jako kdyby nebyla uzavřena.
Byl-li
vám společně se zbožím poskytnut s vaším souhlasem dárek, pozbývá
darovací smlouva odstoupením od smlouvy kteroukoliv ze stran účinnosti.
Dárek nám zašlete zpět společně s vraceným zbožím.
6.3. Jakým způsobem nám vrátíte zboží?
Zboží
jste povinni nám vrátit do 14 dnů od odstoupení od smlouvy na naši adresu sídla, do jakékoliv provozovny nebo na adresu našeho sídla.
Zboží nezasílejte na dobírku, nejsme povinni jej takto převzít.
K vrácenému zboží doporučujeme přiložit:
- kopii faktury (pokud byly vystaveny) nebo jiný doklad prokazující koupi zboží;
- písemné vyjádření o odstoupení od smlouvy (na našem formuláři nebo jinak) a zvoleném způsobu vrácení peněz.
Nepředložení některého z výše uvedených dokladů nebrání kladnému vyřízení vašeho odstoupení od smlouvy dle zákonných podmínek.
6.4. Kdy dostanete zpět své peníze?
Veškeré
přijaté peněžní prostředky vám vrátíme do 14 dnů od odstoupení od
smlouvy. Berte však na vědomí, že nejsme povinni vrátit vám peníze
dříve, než nám vrátíte zboží nebo prokážete, že jste nám zboží odeslali.
Vedle
kupní ceny máte i nárok na vrácení nákladů na dodání zboží k vám.
Jestliže jste však zvolili jiný než nejlevnější způsob dodání zboží,
který nabízíme, vrátíme vám náklady na dodání zboží ve výši odpovídající
nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
Peníze vám vrátíme
stejným způsobem, jakým jsme je přijali (pokud nám do deseti dnů od
odstoupení od smlouvy žádný jiný nesdělíte a nevzniknou vám tímto žádné
další náklady), nebo způsobem, jaký budete požadovat.
Náklady spojené
s odesláním vráceného zboží na naši adresu hradíte vy, a to i v
případě, že zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní
cestou.
6.5. Co když bylo vrácené zboží poškozené?
Při zasílání zabalte zboží do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení.
Pokud
zjistíme, že vámi vrácené zboží je poškozené, opotřebené, znečištěné či
částečně spotřebované, odpovídáte nám za toto snížení hodnoty zboží.
6.6. Kdy od smlouvy odstoupit nelze?
V souladu s § 1837 občanského zákoníku není možné odstoupit mimo jiné od následujících smluv:
- o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím;
- o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které jste z obalu vyňali a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.
- o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
6.7. Kdy můžeme odstoupit od kupní smlouvy my?
Vyhrazujeme si právo odstoupit od smlouvy v následujících případech:
- neobdrželi jsme od vás kupní cenu v době splatnosti nebo jste zboží nepřevzali;
-
zboží z objektivních příčin (především proto, že zboží se již nevyrábí,
dodavatel přestal dodávat do ČR atd.) není možné za původních podmínek
dodat;
- plnění se stane objektivně nemožným nebo protiprávním.
V případě, že nastala některá z výše uvedených skutečností, budeme vás o našem odstoupení od smlouvy neprodleně informovat.
Pokud
jste již zcela nebo zčásti uhradili kupní cenu, vrátíme vám přijatou
částkudo pěti dnů od odstoupení od smlouvy, a to bezhotovostně na účet,
který nám pro tento účel sdělíte, nebo ze kterého jste provedli úhradu.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
Vaše
práva z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními
předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a, jste-li
spotřebitelem, § 2158 až 2174 občanského zákoníku).Při uplatňování práv
z vadného plnění budeme postupovat v souladu s naším Reklamačním řádem.
8. DALŠÍ INFORMACE PRO SPOTŘEBITELE
8.1. Jaká oprávnění máme k výkonu naší činnosti?
K
prodeji zbožíjsme oprávněni na základě živnostenského oprávnění.
Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný
živnostenský úřad. Kontrolu dodržování právních předpisů týkajících se
technických požadavků na zboží a bezpečnost zboží provádí Česká obchodní
inspekce (http://www.coi.cz/). Kontrolním orgánem pro výrobky
rostlinného původu je Státní zemědělská a potravinářská inspekce
(http://szpi.gov.cz), pro výrobky živočišného původu Státní veterinární
správa (http://eagri.cz/public/web/svs/portal/).
8.2. Jak vyřizujeme stížnosti?
Případné
stížnosti vyřizujeme prostřednictvím svého kontaktního e-mailu. Dále se
můžete obrátit na příslušný živnostenský úřad nebo na Českou obchodní
inspekci.
8.3. Jaká máte práva při vzniku spotřebitelského sporu?
Jste-li
spotřebitel a vznikne-li mezi námi spor ze smlouvy, který se nám
nepodaří vyřešit přímo, máte právo obrátit se s tímto sporem na Českou
obchodní inspekci (adresa: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát
- oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2; webové rozhraní:
www.coi.cz, www.adr.coi.cz; elektronický kontakt: adr@coi.cz; telefon:
+420 296 366 360) nebo na Sdružení českých spotřebitelů, z. ú. (adresa:
Tř. Karla IV. 430, 500 02 Hradec Králové, webové rozhraní:
www.konzument.cz, elektronický kontakt: spotrebitel@regio.cz, telefon:
+420 495 215 266)za účelem mimosoudního řešení spotřebitelského sporu.
Toto právo můžete uplatnit nejpozději do 1 roku ode dne, kdy jste u nás
poprvé uplatnili právo, které je předmětem tohoto spotřebitelského
sporu.
Pro podání stížnosti týkající se zboží nebo služeb, které jste
u nás zakoupili, a pro vyhledání subjektu alternativního řešení sporů
můžete rovněž využít on-line platformu, která je zřízena Evropskou
komisí na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
9. REGISTRACE NA WEBOVÉM ROZHRANÍ
9.1. Jak se můžete registrovat na webovém rozhraní?
Registrací
prostřednictvím registračního formuláře na webovém rozhraní je založen
uživatelský účet. Přístupové údaje do uživatelského účtu uchovávejte v
tajnosti. Neneseme odpovědnost za případné zneužití uživatelského účtu
třetí osobou.
Informace uváděné při registraci musí být pravdivé a
úplné. Účet, při jehož založení byly použity nepravdivé nebo neúplné
údaje, můžeme bez náhrady zrušit. V případě změn ve vašich údajích
doporučujeme provést jejich bezodkladnou úpravu v uživatelském účtu.
9.2. K čemu uživatelský účet slouží?
Prostřednictvím
uživatelského účtu můžete především objednávat zboží, sledovat
objednávky a spravovat uživatelský účet. Případné další funkce
uživatelského účtu jsou vždy uvedeny na webovém rozhraní.
9.3. Kdy můžeme váš uživatelský účet zrušit?
Vezměte
na vědomí, že máme právo váš uživatelský účet bez náhrady zrušit, pokud
prostřednictvím vašeho účtu dochází k porušování dobrých mravů,
platných právních předpisů nebo těchto obchodních podmínek.
10. OCHRANA AUTORSKÝCH PRÁV, ODPOVĚDNOST A UŽÍVÁNÍ WEBOVÉHO ROZHRANÍ
10.1. Je obsah webových stránek chráněn autorským právem?
Obsah
webových stránek umístěných na webovém rozhraní (texty včetně
obchodních podmínek, fotografie, obrázky, loga, programové vybavení a
další) je chráněn naším autorským právem nebo právy dalších osob. Obsah
nesmíte měnit, kopírovat, rozmnožovat, šířit ani používat k jakémukoli
účelu bez našeho souhlasu či souhlasu držitele autorských práv. Zejména
je zakázáno bezplatné či úplatné zpřístupňování fotografií a textů
umístěných na webovém rozhraní.
Názvy a označení výrobků, zboží, služeb, firem a společností mohou být registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.
10.2. Odpovědnost a užívání webového rozhraní
Neneseme
odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webového
rozhraní nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Při
využívání webového rozhraní nesmíte používat postupy, které by mohly
narušit funkci systému nebo nepřiměřeně zatěžovat systém.
Pokud se
při užívání webového rozhraní dopustíte jakéhokoliv nezákonného či
neetického jednání, jsme oprávněni omezit, pozastavit nebo ukončit váš
přístup na webové rozhraní, a to bez jakékoli náhrady. V tomto případě
jste dále povinni uhradit nám škodu, která vaším jednáním dle tohoto
odstavce prokazatelně vznikla, a to v plné výši.
Upozorňujeme vás na
to, že kliknutím na některé odkazy na webovém rozhraní může dojít k
opuštění webového rozhraní a k přesměrování na webové stránky třetích
subjektů.
Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 25. 5. 2018